Siirry sisältöön

Hampaiden tarkastus

Elokuun tarkastuskampanja

Hampaiden tarkastus 39€* elokuun ajan koodilla ELO18! Tarkastus tulee tehdä 31.8. mennessä. Lunasta etu syöttämällä kampanjakoodi varauksen yhteydessä.
*Jos olet oikeutettu Kela-korvaukseen. Ilman Kela-korvausta hammastarkastuksen hinta on 54,50€. Ei sisällä käynnin muita toimenpidekuluja.

Suun ja hampaiden tarkastus hammaslääkärillä selvittää suun tämänhetkisen tilanteen ja mahdollisten vaivojen todelliset syyt. Tarkastuksessa kannattaa käydä, vaikkei mitään särkyä tai oireita olisikaan. Hammaslääkäri selvittää tarkastuksessa muun muassa ovatko vanhat paikat kunnossa, mitä kuuluu reiänaluille ja onko hampaisiin muodostunut hammaskiveä.

Hammaskivi aiheuttaa ientulehdusta, joka saa ikenet vuotamaan verta hampaiden harjauksen yhteydessä ja ikävän hajun hengitykseen. Hammaslääkäri kirjoittaa tarvittaessa lähetteen suuhygienistin tekemään hammaskiven poistoon, jolloin puhdistuksesta saa Kela-korvaukset. Hampaiden tarkastuksen yhteydessä hammaslääkäri tutkii myös ikenet ja suun limakalvot sekä purennan.

Hampaiden tarkastus on tärkeää, koska suun terveys vaikuttaa koko kehoon. Erityisen tarkkana kannattaa olla, jos vastustuskyky on laskenut yleissairauden tai lääkkeiden johdosta. Tavallinen suun bakteeri voi muuttua vaaralliseksi myös perusterveelle, mikäli se pääsee leviämään verenkiertoon.Suun ja hampaiden yksilöllisen tarkastusvälin määrittelee hammaslääkäri.

-Koodia ei voi yhdistää muihin sopimuksiin-

Asiakaspalvelu

Soita asiakaspalveluumme