Siirry sisältöön

Usein kysyttyä

Tähän on kerätty usein kysyttyjä kysymyksiä. Jos et löydä vastausta tältä sivulta otathan yhteyttä!

Miksi en voi valita hoitavaa hammaslääkäriä tai suuhygienistia?

Toimintamallimme perustuu moderniin toiminnanohjaukseen, jonka ansiosta pystymme muokkaamaan päivän kulkua yksilöllisten hoidontarpeiden mukaan. Joustavuuden edellytyksenä on se, että seuraavan potilaan ottaa aina vastaan ensimmäisenä vapautuva hammaslääkäri tai suuhygienisti. Erikoishoidoissa ja pidemmissä hoitojaksoissa kuten juurihoidoissa pyrimme kuitenkin ohjaamaan asiakkaan hoidon aloittaneelle hammaslääkärille.

Miten varaan ajan?

Helpoimmin ja edullisimmin ajanvaraus sujuu itse tehtynä verkkosivujemme Ajanvaraus-osiossa. Voit varata ajan myös soittamalla numeroon 09 58 400 300 tai verkkosivujemme chatissa.

En saanut varausvahvistusviestiä sähköpostiini. Mitä minun tulisi tehdä?

Jos et ole saanut viestiä, tarkista roskapostikansiosi. Huomioithan, että viestin saapumisessa voi olla pieni viive.

Miten voin siirtää tai perua aikani?

Voit siirtää varaustasi vapaasti saman varausmaksun aikaikkunoihin viimeistään 12 tuntia ennen varattua aikaasi. Ajanvarauksen vahvistussähköpostissa on valmis linkki ajan siirtämiseen. Ajan voi peruuttaa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@megaklinikka.fi. Peruutetusta ajanvarauksesta emme kuitenkaan palauta varausmaksua.

Minulla ei ole suomalaista henkilötunnusta. Voinko silti varata ajan?

Verkkoajanvaraus ei valitettavasti onnistu ilman suomalaista henkilötunnusta, mutta voimme tehdä sinulle ajanvarauksen puhelimitse tai chatissa.

Voinko maksaa käteisellä?

Emme käsittele käteistä rahaa vastaanotolla. Toimenpidemaksun voit maksaa kotimaisilla pankkikorteilla, Visa Electronilla, luottokortilla tai Apple Paylla.

Pitääkö minulla olla Kela-kortti mukana, vai riittääkö pelkkä Eurooppalainen sairaanhoitokortti?

Saadaksesi suorakorvauksen Kela-kortti pitää olla mukana. Valitettavasti Eurooppalainen sairaanhoitokortti ei oikeuta Kela-korvauksiin.

Maksoin jo varausmaksun, pitääkö minun maksaa vielä hoidoistakin?

Varausmaksu ei pidä sisällään toimenpidekustannuksia. Ennen hoidon aloittamista hammaslääkäri tai suuhygienisti käy läpi hoitosuunnitelman ja siihen liittyvän kustannusarvion eli mitään yllättäviä kustannuksia ei vastaanotollamme synny. Esimerkkejä toimenpidehinnoista löydät hinnastostamme.

Kuinka saan lähetteen suuhygienistin tekemään hammaskiven poistoon?

Lähetteen saa hammaslääkärin tekemän suun ja hampaiden tarkistuksen jälkeen. Suuhygienisti kutsuu tarvittaessa hoidon alussa huoneeseen hammaslääkärin lähetteen tekemistä varten. Jos sinulle on tehty tarkastus toisella yksityisellä klinikalla, voit tuoda suuhygienistilähetteen mukanasi eikä uutta tarkastusta tarvita.

Voinko saada seuraavalla kerralla ajan samalle hammaslääkärille tai suuhygienistille?

Hammaslääkäreillämme ja suuhygienisteillämme ei ole omaa ajanvarauskirjaa. Potilaan ottaa vastaan aina ensimmäiseksi vapautuva hammaslääkäri tai suuhygienisti. Hoitosuunnitelmasi on tallennettuna potilastietojärjestelmäämme, jolloin hoito jatkuu suunnitellusti, vaikka hammaslääkäri tai suuhygienisti vaihtuisivatkin.

Hoidetaanko Megaklinikalla vaativia toimenpiteitä, kuten haastavia kirurgisia hampaan poistoja tai keinoluuta vaativia implanttihoitoja?

Kyllä hoidetaan. Vaativia kirurgisia toimenpiteitä toteuttavat Megaklinikan hammaslääkärit ja erikoishammaslääkärit.

Voinko saada Megaklinikalla hammashoitoni nukutuksessa?

Valitettavasti se ei ole mahdollista. Tämä johtuu siitä, että hammashoito nukutuksessa vaatii tiettyjä järjestelyjä sekä varotoimenpiteitä, joita emme voi tarjota. Esilääkitys sen sijaan on mahdollista, mikäli sinulla on saattaja mukana vastaanotolla.

Minulla on aktiivinen huuliherpes, voinko saada hammashoitoa?

Emme valitettavasti voi hoitaa asiakasta, jonka huuliherpes ei ole täysin parantunut. Mikäli olet jo varannut ajan, voit siirtää sitä eteenpäin.

Miksi paikkauksen hinnat vaihtelevat niin paljon?

Paikkausten hinnat määräytyvät paikattavan alueen laajuuden mukaan. Hammaslääkäri puhuu paikkauspinnoista eli paikka saattaa olla yhden, kahden tai kolmen pinnan kokoinen tai se voi olla kokonainen kruunu. Paikkauksen hintaan vaikuttaa myös se, käytetäänkö puudutusta ja minkä kokoiselle alueelle puudutus tehdään sekä se, onko paikattava reikä syvä eli tarvitaanko muita lisätoimenpiteitä. Tarkat hinnat löytyvät hinnastostamme.

Miksi hinnastossa ei ole hintaa hampaan lohkeaman korjaukselle?

Hammaslääkäri hoitaa hampaan lohkeaman paikkaamalla eli hintaa voi arvioida paikkaushintojen perusteella.

Tutustu tapaamme toimia

Toimintamallimme perustuu moderniin toiminnanohjaukseen, jonka ansiosta pystymme muokkaamaan päivän kulkua yksilöllisten hoidontarpeiden mukaan. Uskomme, että jokaisella ihmisellä on oikeus helposti saataviin ja tehokkaisiin terveydenhuollon palveluihin. Missiomme on, että tämä on tulevaisuuden toimintamalli koko terveydenhuoltoalalla.

Varaa sinulle sopivin tunnin aikaikkuna ja maksa varausmaksu 19,90€

Pääset hoitoon tämän aikaikkunan sisällä heti kun ensimmäinen hammaslääkäri tai suuhygienisti vapautuu. Saat tarkan aikasi tekstiviestillä puoli tuntia ennen hoitoaikasi alkua.

Käyntisi on juuri niin pitkä kuin haluat. Hoitamalla kaikki kerralla kuntoon vältyt hankalilta uusintakäynneiltä ja säästät aikaa.

Ajankohtaista

Asiakaspalvelu

Soita asiakaspalveluumme

(09) 58 400 300